特別喜愛的經節 (2)

on 2015年2月7日 星期六
特別喜愛的經節 (2)
聖經閱讀:約翰一書1:5-10 現代中譯本|合和本
2015年2月7日(六)



特別喜愛的經節 (2)  在我的生命中,有好幾次我感覺就像保羅在提摩太前書1:15b所描寫的人:「基督耶穌降世的目的是要拯救罪人,……我是罪人中最壞的一個。」
 當我感到自己是罪人中最壞的那個時,我就思想今天經文閱讀的第9節,約翰說:「如果我們向上帝認罪,他是信實公義的,他要赦免我們的罪,洗淨我們所犯的各種過錯。」
 喔,我能夠向上帝認罪是何等感恩。我很感謝上帝赦免我,並且很感謝祂洗淨我所犯的各種過錯。
 承認你的罪是一件重要的事,你要對上帝誠實,祂會赦免你。請信靠祂來洗淨你所犯的各種過錯。 -CPE*
「掩飾自己罪過的,不能有幸福的人生;承認過失而悔改的,上帝要向他施仁慈。」 箴言28:13
禱告:親愛的上帝,我要向祢認罪。謝謝祢赦免我,洗淨我所犯的各種過錯。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Favorite Verses (2)
Bible Reading: 1 John 1:5-10
Saturday, February 7, 2015



Favorite Verses (2)  There are times in my life that I feel like the Apostle Paul when he writes in 1 Timothy 1:15b, “Christ Jesus came into the world to save sinners, and I am the worst of them.”
 When I feel like I am the worst of sinners, then I think about verse 9 of our Bible Reading today. John says, “But if we confess our sins, God will forgive us. We can trust God to do this. He always does what is right. He will make us clean from all the wrong things we have done.”
 Oh, how thankful I am that I can confess my sins to God. I am very thankful that God forgives me. And I am thankful that God makes me clean from all the wrong things I have done.
 It is important to confess your sins. Be honest with God. He will forgive you. Trust Him to make you clean from all the wrong things you have done. —CPE*
“Whoever hides their sins will not be successful, but whoever confesses their sins and stops doing wrong will receive mercy.” Proverbs 28:13
PRAYER: Dear God, I confess my sins to You. Thank You for forgiving me and making me clean from all the wrong things I have done. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言