爸爸的靈修文 (1)

on 2015年2月13日 星期五
爸爸的靈修文 (1)
聖經閱讀:傳道書12:13-14 現代中譯本|合和本
2015年2月13日(五)



爸爸的靈修文 (1)  2011年爸爸去世之後,我發現了一些他所寫的靈修文章,他寫這些靈修文章來跟他服事超過75年的教會裡不同的小組分享。接下來的六天,我要跟你分享這些靈修文章。
 但是今天我想要告訴你一些關於我爸爸的事情。他去世的時候已經快95歲了,爸爸是家裡11個小孩中最小的一個,在他只有三個月大的時候,他的父親去世了。我不記得曾經聽過我爸爸提高音量或是發怒,他是一個安靜、溫和的人。在他一生中最重要的兩件事是他對上帝的信心,以及他的家人。
 爸爸經常跟我談論今天閱讀的經文:「要敬畏上帝,謹守他的命令,因為這是人人應盡的義務」(第13節)。我的爸爸遵照這些話語來生活,而他教導我也這麼做。
 而你呢?今天你是否願意尊崇上帝並順服祂呢? —JK
「趁年輕時歡樂吧!隨心所欲做你喜歡做的事吧!但是要記得,上帝要按照你的行為審判你。」 傳道書11:9b
禱告:天父,祢配得我的尊崇和順服。我愛祢。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Dad’s Devotions (1)
Bible Reading: Ecclesiastes 12:13-14
Friday, February 13, 2015



Dad’s Devotions (1)  After my dad died in 2011, I found some devotions he had written. He wrote these devotions to share with different groups at the church where he served for more than 75 years. For the next six days, I will share these devotions for you.
 But today I want to tell you a little about my dad. He was almost 95 years old when he died. Dad was the youngest of 11 children, and his father died when he was only three months old. I don’t remember ever hearing my dad raise his voice or show any anger. He was a quiet, gentle man. The two most important things in Dad’s life were his faith in God and his family.
 Often my dad talked to me about the verses in our Bible Reading for today. “The most important thing a person can do is to respect God and obey his commands” (verse 13b). My dad lived by these words, and he taught me to do the same.
 What about you? Will you respect God and obey Him today? —JK
“Be happy. Do whatever your heart leads you to do. Do whatever you want, but remember that God will judge you for everything you do.” Ecclesiastes 11:9b
PRAYER: Father, You are worthy of my respect and obedience. I love You. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言