寫書 (4)

on 2015年1月26日 星期一
寫書 (4)
聖經閱讀:加拉太書6:7-10 現代中譯本|合和本
2015年1月26日(一)



寫書 (4)  有時候寫書比我想的更加困難,也許是故事沒有鋪排得很好,也許是我沒有足夠的時間來好好寫。當這種情況發生時,我就是受到試探,要我放棄而不要把書寫完。
 當生活中遇到困難時,我有時候也會受誘惑而想要放棄;當我傷心或生氣時,很容易會抱怨並認為上帝不會再幫我,而使我厭倦行善事。這是正確的態度嗎?不!今天經文的第9節告訴我們:「所以,我們行善,不可喪志;我們若不灰心,時候到了就有收成。」
 你在基督信仰生活中是否遇到困難?你是否偶而感覺想放棄?請不要放棄!要繼續信靠上帝,倚靠祂來幫助你度過困難。為了上帝和祂的國度,請繼續做有益的事吧!-RB
「無論甚麼時候,一有機會就該為公眾做有益的事。」 加拉太書6:10a
禱告:上帝,當我受誘惑而厭倦行善時,我知道祢會賜給我力量來繼續服事祢。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Writing Books (4)
Bible Reading: Galatians 6:7-10
Monday, January 26, 2015



Writing Books (4)  Sometimes writing a book is harder than I thought it would be. Maybe the story doesn't develop well or I don't have enough time to write. When this happens, I am tempted to give up and not finish my book.
 When things become hard in my life, I am sometimes tempted to give up, too. When I am sad or angry, it is easy to complain and think that God will not help me anymore. I become tired of doing good things. Is that the right attitude? No! Verse 9 of our Bible Reading tells us, “We must not get tired of doing good. We will receive our harvest of eternal life at the right time. We must not give up.”
 Are you facing problems in your Christian life? Do you sometimes feel like giving up? Don't give up! Continue to trust God. Depend on Him to help you through your problems. Keep on doing good things for Him and His kingdom! —RB
“When we have the opportunity to do good to anyone, we should do it.” Galatians 6:10a
PRAYER: God, when I am tempted to become tired of doing good things, I know that You will give me strength to continue serving You. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言