寫書 (1)

on 2015年1月23日 星期五
寫書 (1)
聖經閱讀:羅馬書6:1-14 現代中譯本|合和本
2015年1月23日(五)



寫書 (1)  我喜歡寫書,當寫作時,我常常會改變故事的情節或人物,但是感謝主,我可以隨時調整故事的內容。如果在電腦上打字,刪除東西或修改是很容易的。
 有時候我犯了錯,傷害了我所關心的人。我說了不該說的話,之後才後悔做了這些事,我希望可以跟像寫書一樣刪除這些錯誤、重新開始,但這是不可能的。
 我很高興耶穌愛我、赦免我!今天經文的第4節說:「……正如天父以他榮耀的大能使基督從死裏復活,我們同樣也要過著新的生活。」這表示,藉著耶穌,你可以有新的生活,你可以重新開始,而且,只要你持續跟隨耶穌並順服祂,祂就赦免你的罪。
 今天就讚美上帝差派耶穌為你的罪受死! -RB
「我們知道,我們的舊我已經跟基督同釘十字架,為的是要摧毁罪性的自我,使我們不再作罪的奴隸。」 羅馬書6:6
禱告:親愛的上帝,感謝祢賜下耶穌並在我犯罪時赦免我。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Writing Books (1)
Bible Reading: Romans 6:1-14
Friday, January 23, 2015



Writing Books (1)  I love writing books. When I write, often I change my mind about the story or the characters. But thankfully, I can change the story any time I want! If I type on the computer, it's easy to delete things or make corrections.
 Sometimes I make mistakes. I hurt someone I care about. I say something I shouldn't say. Later I regret these things. I wish I could delete these mistakes like I can in my books. I wish I could erase what happened and start over. But that is impossible.
 I am so glad that Jesus loves me and forgives me! Verse 4 of our Bible Reading today says, “...just as Christ was raised from death by the wonderful power of the Father, so we can now live a new life.” That means with Jesus, you can have a new life. You can start over. And, as You continue to follow Jesus and obey Him every day, He forgives your sins.
 Praise God today for sending Jesus to die for your sins! —RB
“We know that our old life was put to death on the cross with Christ. This happened so that our sinful selves would have no power over us.” Romans 6:6a
PRAYER: Dear God, thank You for Jesus and for forgiving me when I sin. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言