光 (2)

on 2015年1月5日 星期一
光 (2)
聖經閱讀:詩篇27:1-14 現代中譯本|合和本
2015年1月5日(一)



光 (2)  在我年輕的時候,我們家住在離祖母只隔幾條路的地方,有時在晚餐後,我們會走路去探望祖母,通常會一直待到天黑。
 當我們散步回家時,我總是會走在父母親的身邊,為什麼呢?因為我怕黑。在黑暗中,任何東西似乎都很可怕!吵雜的聲音會嚇到我,但是當我緊跟著父母時,就感到安全。我的父母疼愛我,不希望我受到驚嚇。
 有時壞事會臨到我,而我就開始感到害怕。魔鬼希望我擔心、不要信靠上帝,希望我活在罪的黑暗中。當我害怕時,我必須記得今天經文的第1節:「上主是我的亮光,我的拯救;我還怕誰呢?」
 當走在黑暗中,我的父母幫助我有安全感;當我信靠上帝時,就可以在充滿罪惡的世界中感到安全。我希望你今天會信靠上帝,你永遠可以倚靠祂作你的光! -CW*
「要信靠上主!要堅強壯膽!要信靠上主」 詩篇27:14
禱告:上帝,謝謝祢作我的光,我願意信靠祢而不害怕。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Light (2)
Bible Reading: Psalm 27:1-14
Monday, January 5, 2015



Light (2)  When I was young, my family lived only a few blocks from my grandmother. Sometimes after supper, we would walk to visit Grandma. We usually stayed until it was dark outside.
 I always walked near my parents when we were walking home. Why? Because I was afraid of the dark. Everything seemed so scary in the dark! The noises frightened me. But when I walked close to my parents, I felt safe. My parents loved me and didn't want me to be frightened.
 Sometimes bad things happen to me, and I start to feel afraid. The devil wants me to worry and not trust God. The devil wants me to live in the darkness of sin. When I am afraid, I need to remember verse 1 of our Bible Reading, “Lord, you are my Light and my Savior, so why should I be afraid of anyone?”
 My parents helped me feel safe when I walked in the dark. When I trust God, I can feel safe in a world full of sin. I hope you will trust God today. You can always depend on Him to be your light! —CW*
“Wait for the Lord's help. Be strong and brave, and wait for the Lord's help.” Psalm 27:14
PRAYER: Lord, thank You for being my Light. I will trust You and not be afraid. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言