不要憂慮

on 2014年9月12日 星期五
不要憂慮
聖經閱讀:腓立比書4:4-9 現代中譯本|合和本
2014年9月12日(五)



不要憂慮  這是一個安靜的主日下午,電話響起,是我的一個朋友晚上要來我家跟我說話。
 掛上電話之後,我就開始擔心,我的朋友想要跟我說什麼呢? 她是否對我感到生氣或失望呢?我滿腦子都是負面的想法。但是那個晚上,我發現她想要找我談另外一個人的問題,我的朋友根本不是對我生氣!
 我們常常讓負面思想和憂慮填滿我們的生活,這樣的生活就好像一個人看見下雨就抱怨,卻從來沒有注意到雨停後的那道美麗彩虹。
 在今天的經文中,保羅告訴我們要充滿喜樂而不要憂慮。我們要禱告並感謝上帝,今天不要讓負面的想法充滿你的生活,就想一些讚美上帝的事情吧! —NM
「……你們要常常留意那些美善和值得讚揚的事。一切真實、高尚、公正、純潔、可愛,和光榮的事都應該重視。」 腓立比書4:8
禱告:上帝,求祢讓我的心思充滿好的意念。奉耶穌的名,阿們!
(李信儀譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Don't Worry
Bible Reading: Philippians 4:4-9
Friday, September 12, 2014



Don't Worry  It was a quiet Sunday afternoon. The phone rang. It was a friend who wanted to come to my house that evening and talk with me.
 After I hung up the phone, I started to worry. What did my friend want to talk about? Was she upset or frustrated with me? All of my thoughts were negative. But that evening, I found out that she wanted to talk with me about another person who had a problem. My friend was not upset with me at all!
 We often allow negative thinking and worries to fill our lives. Living like that is like someone who sees the rain and complains about it, but never notices the beautiful rainbow at the end of the rain.
 In our Bible verses, Paul tells us to be filled with joy and not to be worried. We should pray to God and thank Him. Don't let negative thoughts fill your life today. Think about things that praise God! —NM
“...continue to think about what is good and worthy of praise. Think about what is true and honorable and right and pure and beautiful and respected.” Philippians 4:8
PRAYER: God, fill my mind with good thoughts. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言