回轉向上帝

on 2013年8月7日 星期三
回轉向上帝
聖經閱讀:使徒行傳 26:12-18 現代中譯本|合和本
2013年8月7日(三)



回轉向上帝  曾經有一陣子,我販賣毒品,在眾多藥頭裡面,我算是一號重要的人物。那時我賺很多錢,過著這種罪惡的生活,我自認為蠻快樂的。
 但是後來事情開始變得越來越糟,最後我的生活簡直糟透了。那時,我悔悟並承認自己的罪,然後呼求上帝赦免我。當我回轉向上帝時,我就開始跟從並順服耶穌。
 在今天的經文中,保羅告訴我們當他回轉向上帝並開始跟從耶穌時所發生的事情。耶穌告訴保羅關於他將要遇見的人(第18b節),說「他們從黑暗轉向光明,從撒但權勢下歸向上帝,好使他們因信了我而蒙赦罪,並且在上帝的子民中有他們的地位。」
 上帝改變了我的生命,就像耶穌在第18節所提到人一樣。我已經回轉向上帝,而你也同樣可以回轉向上帝並跟從祂!—DG*
「彼彼得告訴他們:『你們每一個人都要悔改,並且要奉耶穌基督的名受洗,好使你們的罪得到赦免,你們就會領受上帝所賜的聖靈。』」 使徒行傳2:38
禱告:上帝,謝謝祢改變我的生命。奉耶穌的名,阿們!
(姜冠群譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Turn to God
Bible Reading: Acts 26:12-18
Wednesday, August 7, 2013



Turn to God  At one time, I sold illegal drugs. I was an important person among drug dealers. I earned lots of money and thought I was happy with my sinful lifestyle.
 But then things started becoming worse. Finally, I “hit bottom.” I repented of my sin and asked God to forgive me. When I turned to God, I started following and obeying Jesus.
 In our Bible Reading today, Paul tells us about when he turned to God and started following Jesus. Jesus talked to Paul about the people he would meet (verse 18b), “They will turn away from darkness to the light. They will turn away from the power of Satan, and they will turn to God. Then their sins can be forgiven, and they can be given a place among God’s people — those who have been made holy by believing in me.”
 God changed my life, just like the people that Jesus talked about in verse 18. I turned to God. You can turn to God and follow Him, too! —DG*
“Peter said to them, ‘Change your hearts and lives and be baptized, each one of you, in the name of Jesus Christ. Then God will forgive your sins, and you will receive the gift of the Holy Spirit.’” Acts 2:38
PRAYER: God, thank You for changing my life. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言