上帝與你同在

on 2013年8月2日 星期五
上帝與你同在
聖經閱讀:詩篇89:1-8 現代中譯本|合和本
2013年8月2日(五)



上帝與你同在  我的寢室是在我們家的三樓。在晴朗的夜晚,從我的窗戶可以看到天上的星星,有時候,我甚至可以看見飛往遠方城市飛機上閃爍的燈光。
 我記得有一天晚上我在搭飛機,當飛機還在跑道上時,我並不能看見天上的星星,因為雲層把它們都遮住了。但是當飛機起飛、穿過了雲層,很快地我就可以看見滿天閃亮的星星了。
 今天聖經閱讀的第1節說:「我永遠要歌頌你的慈愛;我代代要傳揚你的信實。」上帝的確是信實的,即便有時候我並不能明白祂要如何帶領我。當雲層遮住星星時,我知道星星仍然在天上,同理,我知道上帝一直在我身邊,等待著要帶領我、幫助我。
 上帝現在就與你同在,今天就倚靠祂來幫助你知道要怎麼想、怎麼做。—SP*
「主上帝─萬軍的統帥啊,你的大能誰能相比?上主啊,你在一切事上都信實。」 詩篇89:8
禱告:天父,我知道祢與我同在,謝謝祢今天帶領我。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

God is With You
Bible Reading: Psalm 89:1-8
Friday, August 2, 2013



God is With You  My bedroom is on the third floor of our home. From my window, I can see the stars in the clear night sky. Sometimes I even see the blinking lights of an airplane traveling to some distant city.
 I remember flying in an airplane at night. I could not see the stars as we sat on the runway, because the clouds hid them. But when the airplane took off, we traveled up through the clouds. Soon I could see the stars shining brightly.
 Verse 1 of our Bible Reading says, “I will sing forever about the Lord’s love. I will sing about his faithfulness forever and ever!” God truly is faithful, even though sometimes I can’t understand how He is leading me. When the clouds hid the stars, I knew that the stars were still in the sky. In the same way, I know that God is always near me, waiting to guide me and help me.
 God is with you right now. Depend on Him to help you know how to think and act today. —SP*
“Lord God All-Powerful, there is no one like you. You are strong, Lord, and always faithful.” Psalm 89:8
PRAYER: Heavenly Father, I know that You are with me. Thank You for leading me today. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言