上帝的看顧

on 2013年5月28日 星期二
上帝的看顧
聖經閱讀:詩篇86:1-17 現代中譯本|合和本
2013年5月28日(二)



上帝的看顧  我的媽媽現在已經87歲了。幾年前,她的雙耳失去了聽力,她並沒有戴助聽器,但最近她卻告訴我和家人,說她每天都聽到一個男聲合唱團在唱老詩歌「前進!基督精兵」。
 不久之後,我的媽媽就生病住進了醫院,很多基督徒來探望她並為她禱告。在那之後,我的媽媽終於明白,原來她聽到的詩歌和她的基督徒朋友就是上帝在看顧她的憑據。
 今天的聖經閱讀是大衛的禱告。當時人們正在攻擊大衛,他想知道上帝是否仍然愛他。在第17a節,大衛說:「上主啊,求你向我顯示你良善的憑據」
 有時候我們也許會面對疾病、家庭問題、財務問題、或死亡,我們也許會感到非常沮喪和孤單,但在這些煎熬的日子裡,我們可以知道上帝與我們同在,並且看顧著我們。
 別忘了今天上帝看顧著你!—AS
「求你顧念我,憐憫我;求你賜力量給我,拯救我,因為我像我母親那樣侍奉你。」 詩篇86:16a
禱告:親愛的上帝,謝謝祢每一天都讓我們知道祢看顧著我們。奉耶穌的名,阿們!
(PPC譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

God’s Care
Bible Reading: Psalm 86:1-17
Tuesday May 28, 2013



God’s Care  My mother is now 87 years old. Several years ago, she lost hearing in both of her ears. She does not wear hearing aids. But recently she told me and my family that every day she heard a men’s choir sing the old hymn, “Onward, Christian Soldiers.”
 Shortly after that, my mother became ill and was in the hospital. Many Christians visited her and prayed for her. After this, my mother realized that the music she heard and her Christian friends were signs that God cared for her.
 Our Bible Reading today is a prayer of David. People were attacking David. He wanted to know that God still loved him. In verse 17a, David said, “Lord, show me a sign that you care for me.”
 Sometimes we may face sickness, family problems, financial problems, or death. We may feel very discouraged and alone. During those hard times, we can know that God is with us and cares for us.
 Don’t forget that God cares for you today! —AS
“Show me that you hear me and be kind to me. I am your servant, so give me strength.” Psalm 86:16a
PRAYER: Dear God, thank You for showing us every day that You care for us. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言