信任

on 2013年5月27日 星期一
信任
聖經閱讀:詩篇65:1-13 現代中譯本|合和本
2013年5月27日(一)



信任  在現今的世界裡,要信任別人往往是困難的。我們在新聞裡看到有人偷了老人家的錢,或是去佔窮人的便宜。我們希望可以信任我們所遇到的人。
 當然,我們可以信任上帝。今天的聖經閱讀給了我們很多可以信任上帝的理由:上帝垂聽我們的禱告 (第2節)、赦免我們的罪 (第3節)、使我們得勝 (第5節)、拯救我們 (第5節)、以及看顧所造萬物 (第6-13節)。
 我知道我可以信任上帝。祂天天看顧我,因此我知道上帝將來也一樣會看顧我。上帝要我信任祂並且倚靠祂。
 也許今天有人會讓你失望,讓你覺得無法信任這個人。不要灰心,記得你可以永遠信任上帝,祂會與你同在、愛你、並引導你。-LL
「你垂聽了我們,給我們勝利;你用奇異的作為拯救我們。世上萬民和天涯海角的人都信靠你。」 詩篇65:5
禱告:上帝,我好高興祢愛我,而且我可以永遠信任祢。奉耶穌的名,阿們!
(PPC譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Trust
Bible Reading: Psalm 65:1-13
Monday May 27, 2013



Trust  In today’s world it is often hard to trust people. We see on the news that someone stole money from elderly people or took advantage of poor people. We want to be able to trust the people that we meet.
 For sure, we can trust God. Our Bible Reading today gives us several reasons why we can trust God. God listens to our prayers (verse 2), forgives our sins (verse 3), does what is right (verse 5), saves us (verse 5), and takes care of creation (verses 6-13).
 I know that I can trust God. He takes care of me every day. Therefore, I know that God will take care of me in the future, too. God wants me to trust Him and depend on Him.
 Maybe today someone will fail you, and you will feel you can’t trust that person. Don’t be discouraged. Remember that you can always trust God. He will be with you, love you and guide you. —LL
“God, you answer our prayers and do what is right. You do amazing things to save us. People all over the world know they can trust in you, even those who live across the sea.” Psalm 65:5
PRAYER: Lord, I am so glad that You love me and that I can always trust You. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言