奉獻

on 2016年1月9日 星期六
奉獻
聖經閱讀:創世記28:20-22 現代中譯本|合和本
2016年1月9日(六)


小時候,我跟著父母去教會,每個星期我都看他們將錢放進奉獻袋裡,他們說這些錢是「什一奉獻」。
父母告訴我,「什一奉獻」就是將他們十分之一的金錢奉獻給上帝。我得到了10塊零用錢,但我不想奉獻1塊錢給上帝,之後,我的父母解釋說,奉獻十分之一的金錢是他們向上帝表達謝意、感謝祂賜下一切祝福的方式。

在今天的經文閱讀中,我們知道雅各心存感恩,他對上帝進行什一奉獻: 「我要把你賜給我的一切獻上十分之一給你」(第22b節)。保羅在新約中解釋,說我們也應該奉獻金錢給上帝,要這麼做,是因為我們愛上帝,並且要謝謝祂照顧我們。
想一想上帝有多麼愛你、祝福你,就用一顆願意的心來奉獻吧!—RH

「所以,每一個人都應該按照自己的心願捐助,不猶豫,不勉強,因為上帝喜愛樂意奉獻的人。」 哥林多後書9:7
禱告:主啊,我願藉著奉獻來感謝祢。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Giving
Bible Reading: Genesis 28:20-22
Monday, January 9, 2016


 When I was young, I went to church with my parents. I watched them as they put their money in the offering basket each week. They called this money their “tithe.”
My parents told me that giving their tithe meant giving one-tenth of their money to God. I received $10 for my allowance. I did not want to give $1 of my allowance to God. Then my parents explained giving one-tenth was their way of thanking God for all the blessings He gave them.

In our Bible Reading we learn that Jacob was thankful and he gave a tithe to God. “I will give God one-tenth of all he gives me” (verse 22b). Paul explains in the New Testament that we should give money to God, too. We should do it because we love God and want to thank Him for taking care of us.
Think about how much God loves you and blesses you. Give with a willing heart! —RH

“Each of you should give what you have decided in your heart to give. You should not give if it makes you unhappy or if you feel forced to give. God loves those who are happy to give.” 2 Corinthians 9:7
PRAYER: Lord, I want to thank You by giving to You. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言