無所不在

on 2016年1月23日 星期六
無所不在
聖經閱讀:詩篇139:7-10 現代中譯本|合和本
2016年1月23日(六)


上帝可以在同一時間出現在各地!我們用「無所不在」這個詞來形容這個屬性,「無所不在」的意思就是「在同一個時間到處出現。」

我們在耶利米書23:23-24讀到: 「我是無所不在的上帝。沒有人能躲避我,使我看不見他。難道你不曉得無論天地的哪一角落我都在嗎?」
大衛王也談到了上帝無所不在。在今天的經文中,大衛想不到有任何地方他可以離開上帝的關愛和照顧。使徒保羅談到上帝無所不在是因為祂希望我們去尋求祂並找到祂。在使徒行傳17:27,保羅對希臘雅典未信主的人說:「他這樣做是要他們尋求上帝……其實,上帝與我們每一個人相距不遠。」 上帝就在你身邊!只要尋求祂,你就會找到祂。要感謝上帝永遠不遠離我們。 —CPE*
 

「你們找我,一定找得到;你們若一心追尋我,我保證讓你們找到。」 耶利米書29:13-14a
禱告:上帝,我要一心尋求祢,謝謝祢永遠與我同在。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Omnipresent
Bible Reading: Psalm 139:7-10
Saturday, January 23, 2016


 God can be everywhere at the same time! We use the word omnipresent to describe this. Omnipresent means “present everywhere at the same time.”

In Jeremiah 23:23-24, we read, “This message is from the LORD. ‘I am God, and I am always near. I am not far away. Someone might try to hide from me in some hiding place. But it is easy for me to see that person, says the Lord, because I am everywhere in heaven and earth.’
King David also talked about God being omnipresent. In our Bible verses, David could not think of any place where he could be apart from the love and care of God. The Apostle Paul talked about God being everywhere because He wants us to look for and find Him. In Acts 17:27-28a, Paul tells the non-Christians in Athens, Greece, “God wanted people to look for him...he is not far from any of us.”
God is right where you are! Seek Him and you will find Him. Be thankful that God is never far from you. —CPE*

“You will search for me, and when you search for me with all your heart, you will find me.” Jeremiah 29:13
PRAYER: God, I seek You with all my heart. Thank You for always being with me. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言