無所不知

on 2016年1月24日 星期日
無所不知
聖經閱讀:馬太福音10:26-31 現代中譯本|合和本
2016年1月24日(日)


上帝知道所有一切!「無所不知」的意思是 「完全知道、察完全察覺或了解。」
保羅在羅馬書11:33b頌讚上帝的全知: 「他的智慧和知識多麼深奧!」另外在詩篇147:5,大衛王這樣讚美上帝: 「我們的主偉大、全能;他的智慧無法衡量。」

上帝的知識的確是無法衡量的!耶穌在今天閱讀的經文中說,上帝知道小麻雀什麼時候會死,也知道你頭上有幾根頭髮。你知道自己的頭上有幾根頭髮嗎?我不知道!但是上帝知道!
就在這一刻,上帝也知道我們在想什麼、做什麼!詩篇139:2-4說: 「我的一舉一動你都知道;從遙遠地方你也曉得我的心思。我工作或休息,你都看見;你知道我的所作所為。我沒有開口,你已經知道我要說甚麼。」哇!上帝真的無所不知!今天就倚靠祂來引導你的思想、言語和行為。 —CPE*

「至於你們,連你們的頭髮也都數過了。」 馬太福音10:30
禱告:上帝,今天我要倚靠祢來引導我的思想、言語和行為。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Omniscient
Bible Reading: Matthew 10:26-31
Sunday, January 24, 2016


God knows everything! The word omniscient means “having complete knowledge, awareness or understanding.”
Paul praised God for His knowledge in Romans 11:33b, “His wisdom and knowledge have no end!” And in Psalm 147:5, King David praised God by saying, “Our Lord is great, and he is very powerful. There is no limit to what he knows.”

God's knowledge is truly unlimited! Jesus says in our Bible Reading that God knows when little birds die and how many hairs are on your head. Do you know how many hairs are on your head? I don’t! But God does!
God also knows what we are thinking and doing at this exact moment! Psalm 139:2-4 says, “You know when I sit down and when I get up. You know my thoughts from far away. You know where I go and where I lie down. You know everything I do. Lord, you know what I want to say, even before the words leave my mouth.” WOW! God truly knows everything! Depend on Him to guide your thoughts, words and actions today. —CPE*

“God even knows how many hairs are on your head.” Matthew 10:30
PRAYER: God, I depend on You to guide my thoughts, words and actions today. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言