上帝掌權

on 2016年1月12日 星期二
上帝掌權
聖經閱讀:耶利米書29:11-13 現代中譯本|合和本
2016年1月12日(二)


幾年前,我跨越國境到一所學習成為宣教士的學校,我必須離開家人、辭掉工作並搬家,我丟下了所有我熟悉的一切。
搬家對我來說是一件困難的決定,但是我知道,跟隨上帝比起讓自己過得舒服更為重要。當我感到孤單又悲傷時,我就讀經;當我害怕時,我就禱告;想家時,我就請朋友為我禱告。
經過了所有這些困難後,今天經文閱讀的第11節對我特別重要,這個經節教導我,上帝掌管我的生命:「惟有我知道我為你們安排的計劃:我計劃的不是災難,而是繁榮;我要使你們有光明的前程。」

也許今天你正經歷人生的改變,要記得,上帝掌權!祂已經為你安排了美好的計劃。 —TS

「你們要追求上帝主權的實現,他就會把這一切都供給你們。」 路加福音12:31
禱告:天父,求祢每天都提醒我,祢是我生命的主宰。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

God is in Control
Bible Reading: Jeremiah 29:11-13
Tuesday, January 12, 2016


Several years ago, I moved across the country to go to a school where I learned about becoming a missionary. I had to leave my family, quit my job and move out of my house. I left behind everything that was familiar to me.
It was a hard decision for me to move, but I knew that following God was more important than my own comfort. When I was lonely and sad, I read my Bible. When I was scared, I prayed. When I was homesick, I asked my friends to pray for me.
Through all these hard times, verse 11 of our Bible verses was very important to me. This verse taught me that God is in control of my life. “I say this because I know the plans that I have for you...I have good plans for you. I don't plan to hurt you. I plan to give you hope and a good future.”

Maybe you are going through changes in your life today. Remember that God is in control. He has good things planned for you. —TS

“What you should be thinking about is God's kingdom. Then he will give you all these other things you need.” Luke 12:31
PRAYER: Father, please remind me every day that You are in control of my life. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言