獻上感謝

on 2015年11月26日 星期四
獻上感謝
聖經閱讀:詩篇100:1-5 現代中譯本|合和本
2015年11月26日(四)



獻上感謝  今天是美國的感恩節,感恩節是我們為生活中的每一件事獻上感謝的時刻。然而,我們必須每天都心存感恩,而不是只有在感恩節才這麼做。
 今天讀的經文是一首感恩的詩歌,第4節說:「要以感謝進入他的聖殿;要以頌讚進入他的聖所。要感謝他,頌讚他!」當我們向上帝獻上感謝時,也同時要讚美祂、尊榮祂的名。
 我對許多事情都心存感恩,我感謝透過耶穌基督而來的救恩,當我犯罪時,祂就已經預備好要赦免我。我也對我的先生和家人心存感恩,我也要謝謝主內的弟兄和姐妹。
 我確信今天你有很多事要心存感謝,請享受你跟家人和朋友相聚的時光,但也不要忘了花時間思想那些你心存感恩的事,然後向上帝獻上你的尊榮和讚美。 —SC*
「上主至善,他的慈愛永恆;他的信實萬代長存。」 詩篇100:5
禱告:阿爸天父,我願今年的每一天都有一顆感恩的心。奉耶穌的名,阿們!
(李信儀譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Giving Thanks
Bible Reading: Psalm 100:1-5
Thursday, November 26, 2015



Giving Thanks  Today is Thanksgiving Day in America. Thanksgiving is a time to be thankful for things in our lives. But we need to be thankful every day, not just on Thanksgiving Day.
 Our Bible Reading today is a song of thanksgiving. Verse 4 says, “Come through the gates to his Temple giving thanks to him. Enter his courtyards with songs of praise. Honor him and bless his name.” When we give thanks to God, we should also praise Him and honor Him.
 I am thankful for many things. I am thankful for salvation through Jesus Christ. When I sin, He is ready to forgive me. I am also thankful for my husband and my family. I give thanks, too, for my brothers and sisters in Christ.
 I am sure that you have many things to be thankful for today. Enjoy your time with your family and friends. But also take time to think about the things you are thankful for and give God your honor and praise. —SC*
“The Lord is good! There is no end to his faithful love. We can trust him forever and ever!” Psalm 100:5
PRAYER: Heavenly Father, I want to have a thankful heart every day of the year. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言