聆聽 (7)

on 2015年11月2日 星期一
聆聽 (7)
聖經閱讀:馬可福音4:21-25
2015年11月2日(一)



我越認真讀書,就學越多;我花更多時間做一件事,我就更熟練;我越愛人,就領受更多的愛。

在今天經文閱讀的第24節,耶穌吩咐我們要仔細思考聽到事情,如果我們思考從聖經讀到的東西,就更知道如何跟從並順服耶穌。

教會是認識耶穌的好地方,但如果我在教會禮拜時睡著了,離開教會時,我就會忘記所有事情。如果我清醒並專心聆聽,我就會記住更多東西,然後可以思考所學到的東西,並使用它們來幫助我在靈性上成長。

聖經充滿美好的應許,但如果不讀經,我們就不知道這些應許。上帝也在聖經中告訴我們如何遵從祂,但如果不讀經,我們就不知道應該怎麼做。

仔細想一想你從聖經中學到的東西,你越認真讀經,就越能夠事奉上帝。 —SH*
「他只愛慕上主的法律,日夜默誦不倦。」詩篇1:2
禱告:上帝,我願研讀聖經,好讓我更認識祢。奉耶穌的名,阿們!

(江惠蓉譯)

Hearing (7)
Bible Reading: Mark 4:21-25
Monday, November 2, 2015



The more I study, the more I learn. The more times I try to do something, the more skilled I become. The more I love someone, the more love I receive.

In verse 24 of our Bible Reading, Jesus tells us to think carefully about the things we hear. If we think about what we read in the Bible, we will learn more about following and obeying Jesus.

A good place to learn about Jesus is at church. But if I am sleepy during the church service, I will forget everything when I leave. If I am awake and alert, I will remember more. Then I can think about what I learned and use it to help me grow spiritually.

The Bible is full of wonderful promises for us. But we won’t know these promises if we don’t read the Bible. God also tells us in the Bible how we can obey Him. But we won’t know what we should do if we don’t study the Bible.

Think carefully about what you learn from the Bible. The more you study it, the better you can serve God. —SH*
Instead, they love the Lord’s teachings and think about them day and night.” Psalm 1:2
PRAYER: God, I want to study the Bible so I can know more about You. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言