耶穌 (9)

on 2015年11月21日 星期六
耶穌 (9)
聖經閱讀:使徒行傳1:6-11
2015年11月21日(六)



在我10歲的時候,第一次參加基督教的夏令營。除了一件事之外,整個星期的營會都很棒,就是我太想念家人了。當他們在星期五來接我時,我記得我衝向車子去抱住爸爸和媽媽。我實在太想念他們了!

在耶穌復活、回到天堂之前,祂只在世上停留一小段時間,但是在祂離開之前,祂應許有一天會再回來。在今天的經文閱讀中,天使告訴門徒,他們看見耶穌怎樣升天,祂也要怎樣回來。

我很興奮可以看見耶穌!能跟祂面對面說話、謝謝祂為我做的所有事,是多麼棒的一件事。我希望你也會同樣興奮,但是在耶穌回來之前,我們仍然要繼續忠心地服事祂。就讓今天成為事奉耶穌的日子吧! —JK
「說完了這話,耶穌在他們的注視中被接升天;有一朵雲彩把他們的視線遮住了。」使徒行傳1:9
禱告:親愛的天父,我期待耶穌再來的日子,求祢幫助我對祂持守忠心。奉主的名,阿們!

(江惠蓉譯)


Jesus (9)
Bible Reading: Acts 1:6-11
Saturday, November 21, 2015



When I was 10 years old, I went to Christian summer camp for the first time. It was a great week of camp except for one thing — I was so homesick for my family. When they arrived on Friday to pick me up, I remember running to the car and hugging my mom and dad. I had missed them so much!

After Jesus’ resurrection, He was on earth for only a short time before He returned to heaven. But before He left, He promised that He would come back again someday. In our Bible Reading, the angels told the disciples that Jesus would come back to earth in the same way they saw Him leave.

I am very excited to see Jesus! It will be so good to talk with Him face to face and thank Him for all He has done for me. I hope you are excited, too. But until Jesus returns, we need to continue to serve Him faithfully. Make today a day of service for Jesus! —JK
After Jesus said this, he was lifted up into the sky. While they were watching, he went into a cloud, and they could not see him.” Acts 1:9
PRAYER: Dear Heavenly Father, I look forward to the time Jesus will return. Help me to stay faithful to Him. In His name. Amen.

0 意見:

張貼留言