特別的朋友

on 2015年7月14日 星期二
特別的朋友
聖經閱讀:詩篇117:1-2 現代中譯本|合和本
2015年7月14日(二)



特別的朋友  我有一個特別的朋友,當我悲傷時,他永遠在身邊鼓勵我。這個朋友喜歡花時間陪我。
 讓我進一步向你介紹這位特別的朋友。我可以跟這位朋友談遇到的麻煩,他永遠不會忙到不留意我,當我請求協助時,我的朋友從來沒有讓我失望。
 你是不是認為我有一個很棒的朋友呢?我的這位朋友是上帝!祂很愛我,甚至派差祂的獨生子為我死,而且有一天我會跟這位特別的朋友永遠同住。
 在今天閱讀的經文中,作者談到讚美上帝。為什麼我們要讚美上帝呢?因為「他對我們的慈愛多麼堅強!」,而且「他的信實永遠長存」(第2節)。
 上帝是不是你特別的朋友呢?如果不是,就從聖經裡認識祂,並且求祂掌管你的生命。如果上帝已經是你的特別朋友,那麼就讚美祂的信實吧! -LB
「要感謝上主,因他至善;他的慈愛永遠長存。」 詩篇118:1
禱告:親愛的上帝,謝謝祢永遠作我最特別的朋友。我愛祢!奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Special Friend
Bible Reading: Psalm 117:1-2
Tuesday, July 14, 2015



Special Friend  I have a special friend. He is always ready to encourage me when I am sad. This friend likes to spend time with me.
 Let me tell you more about my special friend. I can talk to my friend about my troubles. He is never too busy to pay attention to me. My friend never lets me down when I ask for help.
 Do you think I have a wonderful friend? My friend is God! He loves me so much that He sent His only Son to die for me. And someday I will live forever with my special friend.
 In our Bible Reading today, the writer talks about praising God. Why should we praise God? Because “He loves us very much” and will “be faithful to us forever” (verse 2).
 Is God your special friend? If not, learn about Him from the Bible and ask Him to be the ruler of your life. If God is already your special friend, then praise Him for His faithfulness! —CW*
“Praise the Lord because he is good! His faithful love will last forever!” Psalm 118:1
PRAYER: Dear God, thank You for always being my very special friend. I love You! In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言