春天就要到來!

on 2013年3月9日 星期六
春天就要到來!
聖經閱讀:詩篇18:1-6, 28-32 現代中譯本|合和本
2013年3月9日(六)



春天就要到來!  我住在愛荷華州,這裡的冬天通常很冷,經常下雪而且多雲。冬天是一年當中我最不喜歡的時刻,我藉著去想「春天就要到來」這樣的事實來熬過冬天。有些年的春天會特別早到,但是不論早到或晚到,春天總是會來臨。
 三月中,當我在寫這篇靈修文章時,我們正經歷不尋常的溫暖天氣。我種下的、會在春天開花的植物通常再等一個月也還不會開花,但是它們現在已經開始開花了!
 今天早上我出門時,第一個看見的景象是已經開花的風信子,那時我正要去探望姪女,她遭遇了一場嚴重的車禍,目前還住在醫院中。看見那些花提醒了我上帝仍然掌權,而我們的問題並不會一直持續下去;當我們有信心時,上帝會賜給我們新的生命。
 今天經文閱讀的作者說,上帝是信實的並且幫助了他。也許今天你正面臨一些問題,但你要信靠上帝,並記住「春天」就要到來!—JKS
「上主是保護我的巖石和堡壘;我的上帝是掩蔽我的避難所,是我的盾牌,拯救我的力量,是保護我的要塞。」 詩篇18:2
禱告:上帝,謝謝祢在我生命的黑暗時刻賜給我新的生命和盼望。奉耶穌的名,阿們!
(KCC譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Spring is Coming!
Bible Reading: Psalm 18:1-6, 28-32
Saturday, March 9, 2013



Spring is Coming!  I live in Iowa where the winters are usually cold, snowy and cloudy. It is my least favorite time of the year. I get through the winter by thinking about the fact that spring is coming. Some years spring comes earlier than other years. But no matter what, spring always comes.
 As I write this devotion, we are experiencing unusually warm temperatures in mid-March. My spring flowers normally do not come up for another month. But they are already blooming!
 The first thing I saw as I left the house this morning was a hyacinth that had just bloomed. I was on my way to see my niece, who was in the hospital after a serious car accident. Seeing that flower reminded me that God is still in control and that our problems will not last forever. God gives us new life when we have faith.
 The writer of our Bible verses today said that God was faithful and helped him. Maybe you are facing problems today. Trust God. Remember that “spring” is coming! —JKS
“The Lord is my Rock, my fortress, my place of safety. He is my God, the Rock I run to for protection.”
Psalm 18:2a

0 意見:

張貼留言