上帝的話

on 2013年3月21日 星期四
上帝的話
聖經閱讀:詩篇19:7-14 現代中譯本|合和本
2013年3月21日(四)



上帝的話  小時候,我很喜歡去探望奶奶,但是,我很討厭她家裡的一樣東西──一個又大又醜的吸塵器。當奶奶啟動那台吸塵器時,它會發出很大的聲音,我以為那吸塵器是有生命的東西,會把我吃掉!每次看到它,我就大哭。
 奶奶家也有通到樓上的階梯,她要我待在樓下,免得惹上麻煩,所以,奶奶就想到一個好方法!她把吸塵器放在階梯的最下方,這樣我就不會靠近吸塵器,也就不會遇上麻煩了。
 上帝在聖經裡的話語也保護我不惹上麻煩,那些話語警告我要遠離罪惡,第8節說:「上主的訓誨透徹,使人的心眼明亮。」
 當遵行上帝的話語時,我就遠離罪惡。上帝的話語幫助我去做讓祂高興的事,我希望你今天能留意上帝的話。—SP*
「求你使我不至於故意犯罪,不容許罪惡支配我。這樣,我就能成為無可指責的人,免犯悖逆重罪。」 詩篇19:13
禱告:天父,謝謝祢用祢的話語保護我、引導我。奉耶穌的名,阿們!
(SSL譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

God’s Words
Bible Reading: Psalm 19:7-14
Thursday, March 21, 2013



God’s Words  When I was little, I loved to visit my grandmother. But there was one thing I hated in her house — a large, ugly vacuum. When Gram turned on the vacuum, it made a loud noise. I thought the vacuum was alive and was going to eat me! I cried every time I saw it.
 Gram also had steps that led upstairs. She wanted me to stay downstairs and not get into trouble. So Gram had a great idea! She set the vacuum at the bottom of the stairs. I wouldn’t go near that vacuum, so it kept me from getting into trouble.
 God’s words in the Bible keep me from getting into trouble, too. They warn me to stay away from sin. Verse 8b says, “The Lord’s commands are good. They show people the right way to live.”
 When I obey God’s words, I stay away from sin. God’s words help me do things that please Him. I hope you will pay attention to God’s words today! —SP*
“Don’t let me do what I know is wrong. Don’t let sin control me. If you help me, I can be pure and free from sin.” Psalm 19:13
PRAYER: Father, thank You for protecting and guiding me with Your words. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言