我的錯

on 2013年3月15日 星期五
我的錯
聖經閱讀:馬太福音7:1-5 現代中譯本|合和本
2013年3月15日(五)



我的錯  我買了一件新的床罩鋪在我的床上,那天晚上睡覺時,床罩讓我感到不舒服。我又拉、又扯,想讓床罩蓋在我身上保暖,但我不懂到底是哪裡出了問題,總之,我就是責怪製造這床罩的公司。
 第二天早上醒來,我仔細看了那床罩,發現我把床罩鋪反了。那床罩沒問題,是我弄錯了。
 有時候,我們接觸人並對他們做出錯誤的論斷,當我們不用心去認識別人時,就會發生這樣的事。我們今天的經文談到「論斷」,第2節說:「因為,你們怎樣評斷人,上帝也要照樣審斷你們;你們用甚麼量器來量,上帝也要用同樣的量器量給你們。」
 當你想要論斷別人時,要小心謹慎,你要以仁慈和諒解對待他們。—LL
「不要評斷人,上帝就不審斷你們;不要定人的罪,上帝就不定你們的罪;要饒恕人,上帝就饒恕你們。」
路加福音6:37
禱告:主上帝,我願意以慈愛對待別人。奉耶穌的名,阿們!
(SSL譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

My Mistake
Bible Reading: Matthew 7:1-5
Friday, March 15, 2013



My Mistake  I bought a new bedspread and put it on my bed. When I went to bed that night, I had a problem with the bedspread. I pulled and yanked and tried to get the bedspread to cover me and keep me warm. I didn’t know what was wrong, but I blamed the company who made the bedspread.
 When I woke up the next morning, I carefully looked at the bedspread. I discovered that I had put the bedspread on the wrong way. The bedspread was fine. It was my mistake.
 Sometimes we meet people and we misjudge them. This happens when we are not careful to get to know someone. Our Bible Reading today talks about judging. Verse 2 says, “If you judge others, you will be judged the same way you judge them. God will treat you the same way you treat others.”
 Be careful when you are tempted to judge someone. Treat them with kindness and understanding. —LL
“Don’t judge others, and God will not judge you. Don’t condemn others, and you will not be condemned. Forgive others, and you will be forgiven.” Luke 6:37
PRAYER: Lord God, I want to be kind to other people. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言