堅定的信心

on 2013年3月23日 星期六
堅定的信心
聖經閱讀:羅馬書4:16-25 現代中譯本|合和本
2013年3月23日(六)



堅定的信心  我爸爸教我學會騎腳踏車,學騎腳踏車並不容易,我得在兩個輪子上保持平衡,努力不讓自己跌下來,如果有爸爸幫我,就容易多了。
 我還記得是怎麼學會騎腳踏車的。當我騎上腳踏車時,爸爸就跟在我後面、牢牢地抓住腳踏車的後座,一開始,他幫我控制方向,等到我比較有把握時,他就只扶著座墊。
 我信任我爸爸,我知道他不會讓我跌下來,他會一直等到我準備好、可以自己騎的時候才放手。我相信爸爸並對他的教導有信心。
 如果我們想要讓上帝高興,就需要對祂有同樣的信心。我們要相信上帝會永遠跟我們在一起,祂不會讓我們失望,我們今天的經文提到亞伯拉罕「不因此削弱了信心」。(第19b節)
 今天就學像亞伯拉罕一樣,對上帝有堅定的信心,信任祂會每天引導你。—PD
「你們要警醒,要在信仰上站穩,要勇敢,要剛強。一切工作都要憑著愛心去做。」 哥林多前書 16:13
禱告:上帝,我有信心祢會愛我、照顧我。奉耶穌的名,阿們!
(SSL譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Strong Faith
Bible Reading: Romans 4:16-25
Saturday, March 23, 2013



Strong Faith  My dad taught me how to ride a bicycle. Learning to ride was not easy. I had to balance on two wheels and try not to fall off. It was much easier with Dad’s help.
 I can still remember how I learned to ride my bike. I sat on the bike, and Dad walked behind me. He firmly held onto the back of my bicycle seat. At first, he helped me steer. When I gained some confidence, he only held onto the seat of the bike.
 I trusted my dad. I knew that he would not let me fall. He waited until I was ready to ride by myself, and then he let go of the bicycle. I had faith in him and the things he taught me.
 If we want to please God, we need to have this same kind of faith. We need to believe that God will always be with us and never fail us. Our Bible verses today talk about Abraham whose “faith never became weak” (verse 19b).
 Be like Abraham today. Have a strong faith in God and trust Him to guide you every day. —PD
“Be careful. Hold firmly to your faith. Have courage and be strong. Do everything in love.” 1 Corinthians 16:13
PRAYER: God, I have faith that You will love me and take care of me. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言