最棒的禮物

on 2014年12月10日 星期三
最棒的禮物
聖經閱讀:哥林多後書9:10-15 現代中譯本|合和本
2014年12月10日(三)



最棒的禮物  每年的這個時候,很多人開始思考送禮物給家人和朋友。有時候送禮是一件困難的事,我們必須知道別人衣服的尺寸,或知道他們喜歡什麼樣的東西。我經常不知道該送別人什麼東西,因為他們好像什麼都有了。
 但是送禮物真的很簡單,我知道上帝已經在我裡面放了很多禮物。我可以在任何時候將這些禮物送給任何人,而且這些禮物是免費的!當我在店裡排隊的時候,我可以將一個笑容送給一個陌生人。我可以將鼓勵人的話當作禮物送給悲傷的人,我也可以將擁抱送給一個正面對摯愛的人生病或即將去世的人。
 在今天的經文中,保羅告訴哥林多的基督徒:「他也要使你們富足,隨時有慷慨施捨的能力」(第11a節)。當我們跟別人分享上帝的愛時,我們就是在送給他們最棒的禮物。
 在這個聖誕季節裡,就去跟別人分享上帝的愛吧! -SAH
「然而,信心、盼望,和愛這三樣是永存的,而其中最重要的是愛。」 哥林多前書13:13
禱告:天父,謝謝祢讓我可以跟別人分享祢的愛。奉耶穌的名,阿們!
(陳萍萍譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook


The Best Gift
Bible Reading: 2 Corinthians 9:10-15



 Wednesday, December 10 2014
 At this time of year, many people think about giving gifts to their family members and friends. Sometimes giving gifts can be a hard job. We need to know people’s clothing sizes or what kind of things they like. Often I don’t know what to give a person because they seem to have everything already.
 But gift-giving is really easy. I have learned that God has put many gifts inside of me. I can give these gifts to anybody at any time. And these gifts are free! When I am standing in line at the store, I can give a stranger a smile. I can give the gift of encouraging words to someone who is sad. I can give a hug to someone whose loved one is sick or dying.
 In our Bible verses, Paul told the Christians in Corinth that “God will make you rich in every way so that you can always give freely” (verse 11a). When we share God’s love with someone, we are giving them the best gift ever.
Share God’s love with someone this Christmas season! —SAH
“So these three things continue: faith, hope and love. And the greatest of these is love.”1 Corinthians 13:13

0 意見:

張貼留言