不要抱怨

on 2014年12月8日 星期一
不要抱怨
聖經閱讀:腓立比書2:1-18 現代中譯本|合和本
2014年12月8日



不要抱怨  我的兩個兒子住在離我不算近的地方,所以當他們兩個都可以來探望我時,我就感到特別高興。有一次,我計畫好兩個兒子來跟我一起吃晚餐,我為了那頓飯買了特別的食物。
 之後我看新聞報導,說有一場暴風雪就要來臨。我不停地盯著天氣預報,想知道那場暴風雪什麼時候會來,最後氣象單位發佈了暴風雪警報。想到兩個兒子明天可能無法前來晚餐,我覺得很失望。我開始抱怨,然後我變成一個愛發牢騷的人。
 隔天早上並沒有下雪,新聞報導說暴風雪會晚一點到,這樣我的兒子就可以來晚餐了。於是我讚美上帝,然後我明白,我必須為我的抱怨求祂原諒我。
 在今天的經文中,保羅提醒在腓立比的基督徒「無論做甚麼事都不要埋怨或爭論」(第14節)。今天就讚美上帝,而不要抱怨。-BH
「因為上帝常常在你們心裏工作,使你們既願意又能夠實行他美善的旨意。」 腓立比書2:13
禱告:親愛的主,因著祢為我所成就的一切,我讚美祢。當我抱怨的時候,懇求?原諒我。奉耶穌的名,阿們!
(陳萍萍譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Don't Complain
Bible Reading: Philippians 2:1-18
Monday, December 8, 2014



Don't Complain  My two sons do not live close to me. So I am very happy when they are both able to visit me. One time I had planned for my sons to come for dinner. I bought special foods for the meal.
 Then I saw on the news that a snowstorm was coming. I kept watching the weather reports to see when the storm would arrive. Finally the weather service issued winter storm warnings. I was so disappointed to think that my sons might not be able to come for dinner the next day. I started complaining, and I became a grouchy person.
 The next morning there was no snow, and the news said that the storm would arrive later. My sons were able to come for dinner. I praised God, and then I realized that I needed to ask Him to forgive me for my complaining.
 In our Bible Reading, Paul reminded the Christians in Philippi to do “everything without complaining or arguing” (verse 14). Praise God today instead of complaining. —BH
“[God] helps you want to do what pleases him, and he gives you the power to do it.” Philippians 2:13
PRAYER: Dear Lord, I praise You for all You have done for me. Please forgive me when I complain. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言