大有能力的禱告

on 2014年10月8日 星期三
大有能力的禱告
聖經閱讀:雅各書5:7-20 現代中譯本|合和本
2014年10月8日(三)



大有能力的禱告  當我到達醫院時,我想著所有在手術時可能會發生的事,但是我知道,教會的人和我在世界各地的朋友都在為我禱告。當我想到禱告的能力時,上帝的平安就圍繞著我、安慰我。
 當天稍後,我就被送進手術室。手術中有很多事可能會出錯,但是沒有一件發生在我身上,我甚至當天就可以回家了。那時侯我感到疲倦、疼痛,但是手術很成功。當回到家時,我流下了喜樂與感恩的淚水。
 在今天的經文中,雅各給基督徒許多建議。第13和14節談到為生病或是遭遇困難的人禱告。我的家人和朋友為我禱告,而且上帝也回應了他們的禱告。
 請記得禱告是一件大有能力的事,今天就為生病或傷心的人禱告,上帝會按著祂的旨意回應你的禱告。 —BH
「你們當中有遭遇痛苦的嗎?他應該禱告;有喜樂的嗎?他應該歌頌。」 雅各書5:13
禱告:主,感謝祢讓我今天可以跟祢說話。奉耶穌的名,阿們!
(林煜茹譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Powerful Prayer
Bible Reading: James 5:7-20
Wednesday, October 8, 2014



Powerful Prayer  As I arrived at the hospital, I thought about all the things that could happen during my surgery. But I knew that people from my church and friends around the world were praying for me. As I thought about the power of prayer, God’s peace surrounded me and comforted me.
 Later that day, I was taken to surgery. There were many things that could go wrong, but not one of them happened. I was even able to go home that same day. I was tired and sore, but the surgery had been successful. When I got home, I cried tears of joy and thanks.
 In our Bible Reading, James gives lots of advice for Christians. Verses 13 and 14 talk about praying for people who are sick or having troubles. My family and friends prayed for me, and God answered their prayers.
 Remember that prayer is a powerful thing. Pray for someone today who is sick or hurting. God will answer your prayers according to His will. —BH
“Are you having troubles? You should pray. Are you happy? You should sing.” James 5:13
PRAYER: Lord, thank You that I can talk to You today. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言