耶穌捨命

on 2014年4月24日 星期四
耶穌捨命
聖經閱讀:約翰福音6:25-40 現代中譯本|合和本
2014年4月24日(四)



耶穌捨命  在一個炎熱的夏日,我的車子壞了,我唯一的選擇就是走路去找人幫忙。不久之後,我就累了,而且又饑又渴。終於有一部車停了下來,車上的人跟我要去的地方是同一個方向,他們說可以載我一程。上車後,他們送給我一些飲料和點心。我真的很感謝可以搭便車,又有東西可以吃。
 約翰福音第6章的第一個部份記載了耶穌餵飽5000多人。在今天的經文中,同樣的這些人問耶穌一些問題。也許他們想要耶穌再次餵飽他們,但耶穌說(第32b-33節):「……從天上來的真食糧是我父親賜給你們的。因為上帝所賜的食糧就是那從天上降下來、把生命給了世界的那一位。」
 耶穌告訴那些人,祂是真食糧,而且祂是唯一可以滿足屬靈渴望的那一位。你想要擁有耶穌賜下的平安和滿足嗎?就去尋求祂,並且讓祂賜給你永生。 -BH
「我就是生命的食糧;到我這裏來的,永遠不餓;信我的,永遠不渴。」 約翰福音6:35b
禱告:上帝,謝謝祢賜給我們生命的靈糧,耶穌。奉主的名,阿們!
(陳萍萍譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Jesus Gives Life
Bible Reading: John 6:25-40
Thursday, April 24, 2014



Jesus Gives Life  My car broke down one summer day. My only choice was to walk and find help. After a while, I was tired, thirsty and hungry. Finally a car stopped. The people in the car were going the same direction I needed to go and said they would take me. After I got in the car, they gave me a drink and a snack. I was so thankful that I had a ride and also some food.
 In the first part of John, chapter 6, Jesus fed more than 5000 people. In our Bible Reading, those same people asked Jesus some questions. Probably they wanted Jesus to feed them again. Jesus said (verses 32b-33), “…my Father gives you the true bread from heaven. God’s bread is the one who comes down from heaven and gives life to the world.”
 Jesus told the people that He was the true bread and that He was the only One who could satisfy their spiritual hunger. Do you want the peace and contentment that Jesus gives? Turn to Him and let Him give you eternal life. —BH
“I am the bread that gives life. No one who comes to me will ever be hungry. No one who believes in me will ever be thirsty.” John 6:35b
PRAYER: God, thank You for Jesus, our spiritual bread of life. In His name. Amen.

0 意見:

張貼留言