上帝幫助我

on 2014年4月10日 星期四
上帝幫助我
聖經閱讀:詩篇116:1-19 現代中譯本|合和本
2014年4月10日(四)



上帝幫助我  有時候我們會面臨人生的低潮,這種情形出現在我們的身體、心理、財務或是屬靈發生問題時。
 詩篇116篇的作者也正面臨人生的低潮:「死亡的絞繩環繞著我;陰間的恐怖籠罩著我;我被恐懼焦慮圍困著」(第3節)。然而,作者知道他可以在哪裡找到幫助:「我就求告上主說:上主啊,我懇求你,求你救我!上主仁慈至善;我們的上帝滿有憐憫。上主保護單純的人;我在危難時,他救了我」(第4-6節)。
 哇!上帝賜給我們平安,而且在我們難過、灰心的時候,祂鼓勵我們。祂祝福我們,並且幫助我們找到問題的答案。當上帝做了這些事時,我們應該怎麼回應呢?我們應該要感謝讚美祂。
 想一想上帝怎麼幫助你解決問題。就感謝祂,然後去告訴其他人上帝如何保護你、祝福你。 —LL
「上帝救我脫離死亡;他使我不再流淚,使我不至於絆倒。所以我要在上帝面前,在活人的世界行走。」 詩篇116:8-9
禱告:天父,感謝祢扶持我、幫助我。奉耶穌的名,阿們!
(李信儀譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

God Helps Me
Bible Reading: Psalm 116:1-19
Thursday, April 10, 2014



God Helps Me  Sometimes we face “low” times in our lives. These are times when we have physical, emotional, financial or spiritual problems.
 The writer of Psalm 116 was facing a “low” time in his life. “Death’s ropes were around me. The grave was closing in on me. I was worried and afraid” (verse 3). But the writer knew where he could find help. “Then I called on the Lord’s name. I said, ‘Lord, save me!’ The Lord is good and merciful; our God is so kind. The Lord takes care of helpless people. I was without help, and he saved me” (verses 4-6).
 Wow! God gives us peace and lifts us up when we are sad and discouraged. He blesses us and helps us find answers to our problems. When God does this, what should we do? We should thank Him and praise Him.
 Think about how God has helped you with your problems. Thank Him and then tell someone how God has protected and blessed you. —LL
“Lord, you saved my soul from death. You stopped my tears. You kept me from falling. I will continue to serve the Lord in the land of the living.” Psalm 116:8-9
PRAYER: Father, thank You for picking me up and helping me. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言