禱告

on 2013年12月9日 星期一
禱告
聖經閱讀:腓立比書4:4-9 現代中譯本|合和本
2013年12月9日(一)



禱告  我參加的聖經訓練課程需要用到筆記型電腦,我禱告求上帝幫助我可以得到一部筆電;我每天也持續為這件事情禱告。
 幾個月後,有人寄給我一個包裹,那是一部全新的筆電!我好開心、又好感謝。我不知道是誰送給我這部電腦,但是我知道,上帝回應了我的禱告。
 向上帝禱告是重要的,但是我們不應該只跟上帝要東西。當我們禱告時,我們應該要承認我們的罪並請求赦免。我們也應該要感謝上帝的祝福,並且,應該為那些需要幫助的人禱告。
 今天的經文中,保羅列出了基督徒應該要做的一些事情。在第6節,他說:「你們應該一無掛慮;要在禱告中把你們所需要的告訴上帝,用感謝的心祈求。」
 當你禱告時,一定要感謝上帝以慈愛待你,並感謝祂回應你的禱告。 —DB*
「常常禱告,在任何環境中都要感謝。這是上帝為你們這些屬於基督耶穌的人所定的旨意。」 帖撒羅尼迦前書5:17-18
禱告:上帝,非常謝謝祢!奉耶穌的名,阿們!
(姜冠群譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Prayer
Bible Reading: Philippians 4:4-9
Monday, December 9, 2013



Prayer  I needed a laptop computer for my Bible training classes. I prayed and asked God to help me get a laptop. I continued praying about this every day.
 Several months later, a package came for me in the mail. It was a brand new laptop! I was so happy and thankful. I do not know who sent me the computer, but I know that God answered my prayers.
 It is important that we pray to God. But we should not only ask for things. When we pray, we should confess our sins and ask for forgiveness. We should also thank God for the blessings He gives us. And, we should pray for other people who need help.
 In our Bible Reading today, Paul lists some things that Christians should do. In verse 6 he says, “Don’t worry about anything, but pray and ask God for everything you need, always giving thanks for what you have.”
 When you pray, be sure to thank God for His love and for answering your prayers. —DB*
“Never stop praying. Whatever happens, always be thankful. This is how God wants you to live in Christ Jesus.” 1 Thessalonians 5:17-18
PRAYER: God, thank You so much! In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言