保護

on 2013年12月3日 星期二
保護
聖經閱讀:詩篇91:1-16 現代中譯本|合和本
2013年12月3日(二)



保護  在這個詩篇裡面,我們讀到了上帝將會是我們的保護。經文的第2節稱上帝是我們的避難所、我們的堡壘。
 而第4節則是我最喜愛的經節:「他要用翅膀庇護你;在他的看顧下你一定安全;他的信實要保護你。」你是否曾經看過母雞將小雞聚集在牠的羽翼下來保護牠們呢?當下雨時,或是有其他動物威脅到小雞時,我就看過這個情況發生。上帝跟我們同在的情形也是這樣,祂並不希望我們害怕,祂要我們感到安全。
 知道上帝想要幫助我們、保護我們真是令人興奮。今天,當你遇到問題時,就轉身尋求上帝。你要信任祂,並請求祂幫助你克服困難,而且因著祂奇妙的愛和保護,不要忘記讚美上帝!—IMJ
「上帝說:我要拯救愛我的人;我要保護敬拜我的人。」 詩篇91:14
禱告:上帝,我信任祢,請幫助我記得祢永遠與我同在。謝謝祢保護我。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Protection
Bible Reading: Psalm 91:1-16
Tuesday, December 3, 2013



Protection  In this psalm we read that God will be our protection. Verse 1 calls God our place of safety and our fortAress.
 But verse 4 is my favorite verse. “You can go to him for protection. He will cover you like a bird spreading its wings over its babies. You can trust him to surround and protect you like a shield.” Have you ever seen a mother hen gather her chicks under her feathers to protect them? I have seen this happen when it was raining or when an animal was threatening the chicks. That is how God is with us. He does not want us to be afraid. God wants us to feel safe.
 It is exciting to know that God wants to help us and protect us. When you face problems today, turn to God. Trust Him and ask Him to help you overcome your problems. And don’t forget to praise God for His wonderful love and protection! —IMJ
“The Lord says, ‘If someone trusts me, I will save them. I will protect my followers who call to me for help.’” Psalm 91:14
PRAYER: God, I trust You. Help me to remember You are always with me. Thank You for protecting me. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言