更愛上帝

on 2013年12月15日 星期日
更愛上帝
聖經閱讀:馬太福音10:34-37 現代中譯本|合和本
2013年12月15日(日)



更愛上帝  你最愛的人是誰呢?你的媽媽?你的爸爸?你的先生?你的太太?還是某一個兄弟或姐妹呢?
 對我們來說,愛家人和朋友是很好的,但是在路加福音6:27,耶穌告訴我們應該去愛我們的仇敵。上帝希望我們去愛所有的人。
 然而最重要的是,上帝希望我們愛祂,我們應該愛上帝勝過愛其他任何人。在今天經文的第37節,耶穌說:「那愛父母勝過愛我的,不配跟從我;那愛子女勝過愛我的,不配跟從我。」
 我們要如何向上帝表達我們最愛祂呢?我們可以每天花時間跟他在一起讀經和禱告;我們可以遵從祂的命令。此外,我們可以向其他人表達愛。
 我希望你會去愛你生命中的所有人──家人、朋友、甚至你的仇敵,但是我希望你更愛上帝。 —GT
「那想保存自己生命的,反要喪失生命;那為著我失掉生命的,反要得到生命。」 馬太福音10:39
禱告:天父,我愛祢!今天我願向祢表達我的愛。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Love God More
Bible Reading: Matthew 10:34-37
Sunday, December 15, 2013



Love God More  Who do you love the most? Your mom? Your dad? Your husband? Your wife? A brother or sister?
 It is good for us to love our family members and friends. In Luke 6:27, Jesus tells us that we should love our enemies. God wants us to love all people.
 But most of all, God wants us to love Him. We should love God more than we love anyone else. In verse 37 of our Bible Reading Jesus says, “Those who love their father or mother more than me are not worthy of me. And those who love their son or daughter more than they love me are not worthy of me.”
 How can we show God that we love Him most of all? We can spend time with Him every day reading the Bible and praying. We can obey His commands. And we can show love to other people.
 I hope that you love all of the people in your life — family, friends, and even your enemies. But I hope that you love God even more. —GT
“Those who try to keep the life they have will lose it. But those who give up their life for me will find true life.” Matthew 10:39
PRAYER: Father, I love you! I want to show You my love today. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言