要小心謹慎

on 2014年2月28日 星期五
要小心謹慎
聖經閱讀:彼得前書5:8-9 現代中譯本|合和本
2014年2月28日(五)



要小心謹慎  有一天,我為自己做了一個三明治,只吃了幾口,電話就響起了。那是一通找我先生的電話,所以我就到外面去叫他,但當我回到餐桌時,三明治的上層卻不見了!
 我的三明治發生了什麼事呢?我們那一歲大的小狗原本待在狗屋裡,我並不知道狗屋的門是開著的,當我出去的時候,牠就跑出來吃我的三明治。我學到了需要時時小心謹慎並確定關好狗屋的門。
 今天的經文提醒我們要小心謹慎,為什麼呢?因為魔鬼總是在找方法引誘我們犯罪,如果沒有留心聆聽上帝的話語,我們也許就不知道魔鬼正在誘惑我們,那麼我們就會不聽從上帝。
 彼得說,我們應該「要信心堅定,抗拒他」(第9a節)我希望今天你會小心謹慎,當你被引誘去犯罪時,請留意彼得所說的話。 -JK
「你們的仇敵─魔鬼正像咆哮的獅子走來走去,搜索可吞吃的人。」 彼得前書5:8b
禱告:天父,我願順服祢並拒絕跟從魔鬼。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Be Careful
Bible Reading: 1 Peter 5:8-9
Friday, February 28, 2014



Be Careful  The other day I made myself a sandwich. I ate a few bites of the sandwich and then the phone rang. The call was for my husband, so I went outside to get him. When I came back to the table, the top of my sandwich was gone!
 What happened to my sandwich? Our one-year-old puppy was in her kennel, and I did not know that the door of her kennel was open. While I was gone, she came out and ate my sandwich. I learned that I always need to be careful and make sure that her kennel is shut.
 Our Bible verses today remind us that we need to be careful. Why? Because the devil is always looking for ways to tempt us to sin. If we are not paying attention to God’s Word, we may not realize that the devil is tempting us. Then we will disobey God.
 Peter says we should “refuse to follow the devil. Stand strong in your faith” (verse 9a). I hope you will be careful today. Pay attention to Peter’s words when you are tempted to sin. —JK
“The devil is your enemy, and he goes around like a roaring lion looking for someone to attack and eat.” 1 Peter 5:8b
PRAYER: Father, I want to obey You and refuse to follow the devil. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言