幫助別人

on 2014年2月16日 星期日
幫助別人
聖經閱讀:馬太福音25:31-46 現代中譯本|合和本
2014年2月16日(日)



幫助別人  今天的經文談到幫助別人,在這些經節裡,耶穌說到一個君王和兩群人的故事。其中一群人送食物、水和衣服給別人,並且去監牢探望他們,而另一群人都沒有做這些事情。
 在第40節,耶穌說:「王要回答:『我鄭重地告訴你們,既然你們為我的跟從者中最微小的一人做,就是為我做!』」耶穌的意思是說,當我們為別人做了好事,就等於是為祂做了這些事。
 當我們幫助別人時,我們會得到兩個獎賞。首先,在幫助別人之後我們會有很棒的感覺,但這只是一個暫時的獎賞。其次,我們會得到一個永恆的獎賞,第34b節告訴我們:「蒙我父親賜福的人哪,你們來吧!來承受從創世以來就為你們預備的國度。」
 今天就找一些方法來幫助別人,當你幫助他們的時候,你就是在幫耶穌的忙。 -JP*
「我赤身露體,你們給我穿;我害病,你們照顧我;我坐牢,你們來探望我。』」 馬太福音25:36
禱告:天父,謝謝祢讓我今天可以幫耶穌的忙。奉主的名,阿們!
(陳萍萍譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Helping Others
Bible Reading: Matthew 25:31-46
Sunday, February 16, 2014



Helping Others  Our Bible Reading today talks about helping other people. In these verses, Jesus told a story about a king and two groups of people. One group of people gave food, water and clothing to people and visited them in prison. The other group did not do those things.
 In verse 40, Jesus said, “Then the king will answer, ‘The truth is, anything you did for any of my people here, you also did for me.’” Jesus was saying that when we do nice things for other people, we are really doing those things for Him.
 When we help other people, we receive two rewards. First, we feel good after we help someone. That is a temporary reward. Second, we receive an eternal reward. Verse 34b tells us, “Come, my Father has great blessings for you. The kingdom he promised is now yours. It has been prepared for you since the world was made.”
 Look for ways to help other people today. When you help them, you will be helping Jesus. —JP*
“When I was without clothes, you gave me something to wear. When I was sick, you cared for me. When I was in prison, you came to visit me.” Matthew 25:36
PRAYER: Father, thank You that I can help Jesus today. In His name. Amen.

0 意見:

張貼留言