垃圾桶

on 2012年8月7日 星期二
垃圾桶
聖經閱讀:約翰一書1:5-9
2012年8月7日(二)



 前幾天我在電腦上工作,電腦螢幕裡有一個垃圾桶的圖案。當我不再需要某一個檔案時,只要把它拉進垃圾桶裡,那個檔案就不見了。
這提醒了我,我的內心有一些垃圾。今天經文的第8節說:「我們若說自己無罪,就是欺騙自己,真理不在我們心裏了。」我知道我的生命裡有罪,而且上帝也知道。
罪讓我骯髒,而上帝要我乾淨與聖潔。我知道罪不好,也知道我需要倚靠上帝幫助我除掉生命中的罪,而我很高興上帝赦免了我的罪。經文的第9節是上帝應許饒恕我的確據,我把那經文背了起來,而且每天複誦一次。
今天花一點時間想想你生命中的罪,求上帝赦免那些罪,並幫助你在生活中更親近祂。—PD

「如果我們向上帝認罪,他是信實公義的,他要赦免我們的罪,洗淨我們所犯的各種過錯。」 約翰一書1:9

禱告:上帝,我向祢承認我的罪,謝謝祢賜給我一顆乾淨的心。奉耶穌的名,阿們!

(林淑熹譯/台南聖教會英語團契)


Trash Can
Bible Reading: 1 John 1:5-9
Tuesday, August 7, 2012



 The other day I was working on my computer. On my desktop screen there is a picture of a trash can. When I no longer need a document saved on my computer, I drag it to the trash can. Then it is gone!
This reminded me that I have some trash in my heart. Verse 8 of our Bible Reading says, “If we say that we have no sin, we are fooling ourselves, and the truth is not in us.” I know that I have sin in my life, and God knows, too.
Sin makes me dirty. God wants me to be clean and holy. I know sin is bad and that I need to depend on God to remove it from my life. That’s why I am so glad God forgives me. Verse 9 assures me of God’s promise to forgive me. I have memorized that verse, and I repeat it every day.
Take time today to think about the sin in your life. Ask God to forgive those sins and help you live closer to Him. —PD

“But if we confess (admit) our sins, then God will forgive our sins. We can trust God to do this. God does what is right. God will make us clean from all the wrong things we have done.” 1 John 1:9

PRAYER: God, I confess my sins to You. Thank You for giving me a clean heart. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言